Re: bios

Autor: strzeli <strzeli_at_gazeta.pl>
Data: Tue 27 Jun 2006 - 13:49:54 MET DST

WItam mam nastepujacy problem.

Posiadam plyte glowna via a7v8x-mx
Do chwili obecnej uzywalem ramu 2 x 512 ddr 400mhz (moja plyta obsluguje max
333mhz i z taka czestotliwoscia te ramy chodzily bez problemu)

Wczoraj bylem ram 2 x 1gb Cl 2.5 geil'a (400mhz) i najpierw moj komp mi nie
chcial startowac z nowymi ramami, zrobilem reset biosu i zadzialaly. Tyle ze
teraz jest nowy problem. Komputer czyta mi ramy jako 266mhz , a gdy w biosie
zmieniam ustawienia, wszystko jest ok - tzn czyta dobrze 333mhz.

Problem pojawia sie po wylaczeniu komputera.... Po ponownym wlaczeniu
wszystko sie jakby resetuje - komputer czyta 266, wymaga wejscia do biosa i
zmiany ustawien, - zegar systemowy sie rresetuje na 00:00....

Wie ktos moze w czym tkwi problem?? (oczywiscie tak jak mowilem przed
wyjsciem z biosa save'uje zmiany czego dowodem jest chociazby poprawne
czytanie przez kompa ramu - 333 .... )
Po wylaczeniu kompa... klaps...

Pozdrawiam i prosze o pomoc, ew. sugestie, pomysly naprawienia ....

pozdrawiam
Łukasz