Re: 2 dysk - spowolnienie uruchamiania winxp??

Autor: OMSON <omson_at_o2.pl>
Data: Mon 26 Jun 2006 - 00:47:36 MET DST

kirk ...po głębszym namyśle napisał(a) jeno, że:
> Witam grupowiczów
Elo. :)
> Zakupiłem sobie nowy dysk seageta 320gb po podłączeniu spowalnia mi
> uruchamianie systemu który odpalany jest ze starego dysku(seagate
> 120gb), spowolnienie następuje podczas wyboru systemu z boot loadera i
> tuż po nim(przez 15-25s czarny ekran) potem juz normalnie idzie,
> czy to normalka przy duzych dyskach czy dysk jest wadliwy , o co
> chodzi???

Moze to byc kwestia bledow w tablicy alokacji plikow. Jesli to mozliwe
sformatuj nizkopoziomowo (dla pewnosci) i jeszcze raz utworz partycje.
Poza tym skorzystaj z tego programu:
http://private.peterlink.ru/tochinov/DTemp/DTemp.zip
Pokazuje on parametr tzw "Rellocated sector count" obrazujacy ilosc
wadliwych sektorow na dysku. Natomiast parametr "Drive power cycle
count" powie Ci ile razy uruchomiono ten dysk. Jesli jest to nowka
powinno byc tyle razy ile pracowal u Ciebie...

Pzdr, OMSON

P.S. Program pokazuje wartosci szesnastkowe ale wystarczy pomiar w
heksie wrzucic w kalkulator systemowy (ustawic: view-->scientic)
nastepnie przejsc na Hex, wpisac wartosc i po zaznaczeniu Dec zmieni sie
ona na dziesietna.

--
Niepewność jest pewna, bezkres oczywisty, autorytety są złudne a "nie
ma" - jest!