zagadka z grafą Gf4MX440SE

Autor: Jacek Maciejewski <jacmac.wytnij_at_go2.pl>
Data: Fri 23 Jun 2006 - 20:53:10 MET DST

Cześć
Mam kartę graficzną GeForce4MX440SE 128MB, prawdopodobnie firmy Xelo.
Taka wartość pamięci wyskakuje przy uruchamianiu kompa, tak pisze na
pudełku i tak podaje np. Aida. Ale, z drugiej strony, na stronce
nVidia dla tych kart (wszystkich MX) podają że ich maksymalna pamięć
to 64 MB.
Niedawno przeczytałem że można w tych kartach sflaszować bios i
fałszywie w nim podać np. większą nieprawdziwą wartość pamięci.
Zajrzałem też do raportów związanych z 3DMarkiem2001 i tam nie
znajdzie się takiej karty z pamięcią 128MB, a moje wyniki są bardzo
podobne do wyników kart z deklarowaną pamięcią 64MB.
No więc w końcu, jaką pamięć ma moja grafa? Jak to ustalić ponad
wszelką wątpliwość? :)

--
Jacek