Re: SATA jako drugi dysk - da się?

Autor: Nevada <nevadaWYTNIJTO_at_vp.pl>
Data: Fri 23 Jun 2006 - 16:32:19 MET DST

> A możesz więcej na temat tych awarii? Bo mogę sobie wyobrazić
> psucie dysków przez np. zasilacz, ale płyty główne raczej
> takich numerów zbyt często nie robią.

Radku...możliwe, że zasilacz, ale dysk na ATA chodzi już dłuższy czas bez
problemu (wiem - inny sposób podłączenie dysku).
Awaria objawia się w ten sposób, że po ok. miesiącu użytkowania w czasie
ładowania systemu (start przebiega bez problemu, logo XP się mieli) w czasie
gdy ma się pokazać pulpit widać przez pół sekundy bluescreena z błędem +
restart. Potem po restarcie jest już tylko gorzej, system startuje, ale po
mieleniu z logiem XP po prostu całość zamiera - robi się czarno. Próby startu
w trybie awaryjnym czy ostatnia dobra konfiguracja skutkują tym samym.
Podłączyłem go też jako drugi (nie systemowy) dysk. Objawy wyglądały tak, że
system wykrył jakieś błedy na dysku SATA i uruchamia scandisk... Po
przemieleniu wisi.
Próbowałem także wystartować z dysku instalacyjnego XP - Próby naprawienia czy
sformatowania dysku kończą się zawieszeniem system na twardo.
Tak dzieje się już 3 raz (2 dysk-nowy). Za każdym razem wygląda to tak samo -
mi już ręce opadły. Dysk jest w serwisie, powiedzieli, że odezwą się jak coś
beda wiedzieć, dam znać jak coś.
Aha... płyta Epox EPoX 8K9A7I KT400, dysk: Samsung HD120IJ, Zasilacz: Na
fakturze, ani na gwarancji nie ma, ale po otworzeniu obudowy widzę takie coś
jak: Megabajt-Model MGB-350S ATX.

Nev