Re: Skradiono laptopa, chce odkupic dysk

Autor: Goofi <goofi.nie_at_spamuj.mi.wp.pl>
Data: Fri 23 Jun 2006 - 16:09:33 MET DST

> Po pierwsze, według mnie ten dysk już pewnie jest sformatowany
> do zera porządnie i może nawet ma na nowo system zainstalowany.
> Im mniej dowodów w końcu tym lepiej.

Tego sie obawiam, ale wytlumacz to wujkowi, ktory mysli, ze sa sposoby by go
odnalezc z danymi nawet na drugim koncu swiata wysylajac wszystkim maila
albo sms-a z ta informacja i odkupic, dajac nawet zarobic zlodziejowi...

> Po drugie, jakiekolwiek szanse powodzenia ma raczej zgłoszenie
> kradzieży na policję i samodzielne poszukiwanie po giełdzie
> komputerowej i na Allegro. Zakładam, że numery seryjne tego
> notebooka są spisane -- wtedy można domagać się od sprzeda-
> jących pokazania fotki nalepki z numerem i znaleźć pasera.
> Jeżeli nie ma numerów seryjnych dostępnych (na przykład na
> dowodzie zakupu) to nawet policja pewnie nic nie zrobi.

Numery i dowod zakupu sa, dla zaintyeresowanych podaje (moze ktos bedzie
kupowal i zobaczy, to bedzie wiedzial, ze kradziony):
HP Compaq Nx6110
P/N: PY535ES

> Po trzecie, ważne dane ma się w kopii na płycie CD/DVD-R
> schowanej gdzieś głęboko. Trzymanie ważnych danych tylko
> na jednym dysku twardym to niestety głupota. Być może ta
> lekcja jest wyjątkowo bolesna, lecz prawdziwa.

Jak ktos jest malo zaawansowanym uzytkownikiem, to niestety takie rzeczy,
jak kopiowanie bierzacych dokumentow to troche teoria i sporadyczne
dzialanie przy reinstalacji systemu :(

--
Pozdro
Goofi