Problemy z internetem na PCMCIA

Autor: Jacek Osiecki <joshua_at_ceti.pl>
Data: Thu 22 Jun 2006 - 23:20:36 MET DST

Witam,

Mam taki dosyć nietypowy problem: karta PCMCIA - modem do czegoś w rodzaju
naszego GPRS (PCMCIA, operująca na częstotliwościach NMT - 450MHz) w jednym
notebooku działa doskonale, a w drugim ledwo co... Na jednym jest pełny
zasięg, niskie pingi i dobre transfery - a gdy przełożyć tylko kartę do
drugiego notebooka, to zasięg max. 50% i sieć bardzo niestabilna :(

Spotkaliście się z czymś takim? Wydaje mi się to conajmniej dziwne...
Przecież jakim cudem działanie modemu miałoby zależeć od tego w jakim jest
komputerze? Oba komputery w miarę świeże - ten na którym zasięg jest OK to
kupiona parę tygodni temu nówka, a ten na którym działa kiepsko - to athlon
mobile 2400 (lub coś koło tego). Na obu są świeżo zainstalowane Win XP Pro
ze wszystkimi update'ami, więc raczej mało prawdopodobne żeby to było coś
programowego...

Czy może to być jakaś sprawa wersji portu PCMCIA (nie wiem, może się
zmieniło przez te 3 lata?), napięć, czegoś innego?

Szczerze mówiąc zgłupiałem w konfrontacji z tym problemem... Byłbym
wdzięczny za jakieś podpowiedzi gdzie szukać źródła problemów :)

Pozdrawiam,

--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944
(c) Tomasz Olbratowski 2004