Re: Chieftec -- Midi Tower -- BH 01

Autor: Wojciech K <wojciechkuzia_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 22 Jun 2006 - 20:24:08 MET DST

tHe mRuWa napisał(a):
> Co sadzicie o tej obudowie http://mcs.pc.pl/produkt926.html ?
> Jestem juz prawie zdecydowany, chyba ze dacie jakas propozycje
> czegos lepszego za podobne pieniadze - nie wyzsze jak 49cm
> i na przynajmniej na tyle samo dlugie:)

Mam model, który od tego który Cię interesuje różni się tylko przednim
panelem.
Dzięki temu, że jest głęboka jest w niej sporo miejsca.
W porównaniu ze zwykłą minitower Enlighta temperatura na procesorze
Athlon XP3200 spadła o około 7 stopni przy zastosowaniu tych samych
środków chłodzących (no może zamiast wentylatora 8 cm jest 12 z obrotami
ustawionymi na 800 rpm zamiast 1800 w 8 cm)
Szyny do mocowania dysków to lipa, jeśli chcesz mieć cichy komputer -
bardzo przenoszą wibracje z dysku twardego w stosunku do obudów, w
których dyski się po prostu przykręca.
Do swojego dysku kupiłem jakieś zalmanowe ustrojstwo dzięki któremu
mogłem go zamocować w zatoce na naped 5 i 1/4 cala i przy okazji go
lekko wychłodzić i uciszyć, bo z obudową połączony jest przez gumę.
Boki obudowy wpadają w wibracje i po to, by je wytłumić kupiłem
najcieńsze dostępne uszczelki do okien i wkleiłem na krawędzie kawałki o
długości około 1 cm. Znacznie się poprawiło.

Gdybym wiedział, że będę miał takie kłopoty z wytłumieniem wibracji
pochodzących od dysku, to nie zdecydowałbym się na tę obudowę, albo
generanie nie zdecydowałbym się na żadną obudowę z dyskami/napędami
mocowanymi na szybko za pomocą szyn lub innych systemów.
Mam wrażenie, że blacha z których zrobione są boki obudowy jest za
cienka i to jest jeden z powodów wydawania przez obudowę dźwięków o
niskiej częstotliwości

Wojtek