Re: klawiatury...

Autor: Artur Grdeń <artur.grden_wytnij_to__at__wytnij_to_szewczykvw.pl>
Data: Wed 21 Jun 2006 - 12:47:18 MET DST

- napisał(a):
> Jest kilka klawiaturek z "laptopowym" klawiszem "Fn", np. jak ta pod
> linkiem:
> http://www.manta.com.pl/produkty.php?id=1075&lang=pl
>
> Tak sie zastanawiam, czy klawisz "Fn" na tej klawiaturze, po podlaczeniu
> jej do laptopa, bedzie odpowiadal w pelni "oryginalnemu" odpowiednikowi.
> Czy jego nacisniecie wraz z innymi beda "dzialac", np. Fn+F1
> -wylaczenie, Fn+F3 -Bios, Fn+kursory -kontrast/glosnosc; czy to tylko
> taki "bajer" o namalowanej tej samej nazwie?
>
> Moze Ktos z Grupy ma doswiadczenie z tego typu klawiatura?
> [...]

z tego co pamiętam, to klawisz Fn (czasami nazywał się on turbo) na
zwykłych klawiaturach był raczej jedynie do włączania różnych trybów
pracy klawiatury, które były realizowane sprzętowo przez samą
klawiaturę. Najczęściej Fn+F11 (czasami Fn+F12) blokowało klawiaturę a
Fn z klawiszami F1 do F5 zmieniały prędkość powtarzania klawiatury -
wtedy zazwyczaj na klawiaturze były dodatkowe znaczki na klawiszach, np.
kłódka czy takie dziwne strzałki. Prawie na pewno podczas użycia
klawisza Fn żadne kody klawiszy nie były przesyłane wtedy do komputera.

Z tego co widzę na tej klawiaturze, to Fn jest na niebiesko, tak samo
jak drugi klawisz po lewej od spacji (chyba Num Lock jeśli dobrze
przeczytałem). Prawdopodobnie użycie Fn + Num Lock odblokowuje
klawiaturę numeryczną (te klawisze z niebieskimi cyframi działają wtedy
jak klawiatura numeryczna)

moim zdaniem prawie na pewno ten klawisz Fn w tej klawiaturze działa na
takiej samej zasadzie jak te Fn w normalnych klawiaturach (jak opisałem
wyżej), czyli przestawia klawiaturę sprzętowo w inny tryb pracy. jego
wciśnięcie prawdopodobnie nie powoduje wysłania żadnego kodu klawisza do
komputera, czyli najprawdopodobniej klawiatura nie zadziała tak jak byś
tego chciał

moim zdaniem nie znajdziesz zewnętrznej klawiatury, która miałaby
klawisz Fn pracujący tak jak ten na klawiaturze laptopa, chyba że ktoś
zrobił jakąś dedykowaną klawiaturę, która to potrafi

zawsze mogę się mylić :) (z wyjątkiem pierwszego akapitu)

pozdrawiam

--
Artur Grdeń
mega @ work