Re: jakie plyty DVD

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Tue 20 Jun 2006 - 16:56:11 MET DST

Andre napisał(a):

> a jak przeprowadza sie takie testy?

Aha... Może dodam jeszcze coś na temat testów płyt CD-R, bo tam sprawa
wygląda trochę inaczej. Mamy następujące typy błędów:

1) C1 - maksymalna dopuszczalna przez standardy wartość to 220, wyższe
mogą spowolnić odczyt, choć ponoć znane są przypadki bezproblemowo
czytających się płyt z o wiele większymi błędami.
U mnie z reguły maksymalna wartość zawarta jest pomiędzy 10 a 20 w
zależności od płyty. :)

2) C2 - tych błędów NIE POWINNO BYĆ WCALE, jeśli pojawi się choćby
jeden, płytę uznaje się za ŹLE NAGRANA!!! Chociaż większość napędów
powinno skorygować błąd o wartości nie większej niż 4 bez problemu,
możliwe, że większe też czytają, ale jak mówiłem takiej płyty dobrze
nagraną nazwać nie można a występowanie C2 może wróżyć kłopoty z
odczytaniem płyty za jakiś czas (podobnie jak wysokie C1).

# /George Orwell - Rok 1984/