Re: jakie plyty DVD

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Tue 20 Jun 2006 - 15:04:53 MET DST

Andre napisał(a):

> a jak przeprowadza sie takie testy?

1) Musisz mieć napęd zwracający chociażby błędy PIE i PIF
2) Program Nero CD-DVD Speed, najlepiej w najnowszej wersji, zakładka
DiscQuality - ewentualnie jeśli masz LiteOna program KProbe moze być
3) MAKSYMALNE wartości błędów przewidziane przez standardy to:
   a) PIE - 280
   b) PIF - 32 dla testu w trybie 8/8 i 4 dla testu w trybie 4/1 (małe
wyjaśnienie - CD-DVD SPeed robi test w 8/8 na większości napędów z
wyjątkiem LiteOnów, gdzie test jest wykonywany w 8/8. W Kprobe istnieje
możliwość wybrania trybu)
   c) Jeśli dysponujesz napędem zwracającym wartość jitter to maksymalna
wartość nie powinna przekraczać 12%, a wykres (taka łamana linia)
powinien być w miarę jednolity. AFAIK odstępstwa powodują problemy
głownie w odtwarzaczach stacjonarnych itp. Mój napęd tego nie zwraca i
się nie przejmuje. :)

Jak to wygląda u mnie? Płyty nagrywają się dobrze, wartości daleko
poniżej dopuszczanych przez normy. PIE zwykle w okolicach 10 lub trochę
więcej, maksymalny PIF na wykresie to zwykle tak 5 do 8.

Pooglądaj chociażby tutaj http://tinyurl.com/z53w7 jak to wygląda w
praktyce. :)

# /George Orwell - Rok 1984/