Asus Q_Fan

Autor: T <t_at_t.t>
Data: Tue 20 Jun 2006 - 09:51:15 MET DST

Witam. Posiadam płytę asus a8n-vm csm i włączyłem sobie funkcję w biosie
q-fan. Procesor mam athlon 64 3000+ na 939 z boxowym wentylatorem. Po
włączeniu funkcji q-fan i ustawieniu w biosie cpu target temperature na 35
stopni C wentylator na procku zmniejsza obroty do 2000 rpm z maksymalnych
3500 rpm. Teoretycznie po przekroczeiu cpu target temperature czyli 35
stopni obroty wentylatora powinny wzrosnąć tak, żeby utrzymać ją na poziomie
35 stopni lub zmniejszyć maksymalnie temperature. U mnie przy maksymalnym
obciążeniu kompa, po przekroczeniu 35 stopni (temp doszła do ponad 40
stopni) wentylatory na procku wzrosły może więcej o 100-200 rpm, zaś
temperatura nie spadała. I jeszcze pytanie, czy funkcja cpu fan ratio (a mam
opcje w biosie: auto, 90 do 50 %), to ustawienie proporcji obrotów wiatraka
na jakich ma chodzić dopóki nie osiągnie tych 35 stopni? . aha w bosie q-fan
mam ustawione na enabled jakby ktoś puytał:) Z góry dzięki za
pomoc.Pozdrawiam.