Re: prośba o radę w doborze sprzętu

Autor: KILu <kilu_at_psxextreme.pl>
Data: Mon 19 Jun 2006 - 23:12:55 MET DST

PNB, napisales:
> chcę kupić kompa do domu - zastosowanie: edytor, arkusz kalkulacyjny,
> przeglądarka, poczta i jakieś proste graficznie gry (bez ekstremum 3D)
[...]

Do takich zastosowań kupiłbym za 10 zł jakąś firmową "budę" typu slim z
zasilaczem, a następnie włożyłbym do niej płytę ze zintegrowaną grafiką i
siecią, prockiem rzędu 1-1,5GHz, do tego 512MB, dysk Samsunga (bardzo cichy
i nie grzejący się - można dodatkowo wyciszyć bez obawy o przegrzanie) i
reszta wg. uznania. U mnie w takim zestawie siedzi dodatkowo karta TV i
lepsza dźwiękówka. Sprzęt jest bezgłośny i wystarczająco szybki, by
komfortowo, bez żadnych przestojów surfować po sieci czy edytować nawet dość
złożone dokumenty, słuchając jednocześnie muzyki. Równolegle używam dużo
szybszego komputera i we wspomnianych zastosowaniach nie widzę między tymi
maszynami różnicy, a np. cisza jest dla mnie parametrem bezcennym.

k,