Re: DVD-RW Benq 1650 - swiecaca dioda

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Mon 19 Jun 2006 - 15:50:13 MET DST

Atlantis <marekw1986NOSPAM@wp.pl> wrote:

> Ale co by nie mówić - kiedyś to napędy dokładniej informowały o trybie
> pracy - osobna dioda dla nagrywania i zapisu (albo jedna dwu, lub
> trójkolorowa jak w Litkach).

            Tylko co z tego jesli Liteon montowal pod tyum oczkiem 2 diody, ale
wykorzystywal tylko jedna (zielona). By to zmienic trzeba bylo zazwyczaj
wgrywac firmware z patchem dla tego LEDa - IMHO bez sensu pomysl. Jedyna
rzwcz jaka mi przychodzi do glowy to ze Liteon sanodowal czy ludzie beda na
to narzekac ze tylko jedna, albo co bardziej prawdopodobne zastosowano
dodatkowa diode na wyrazne rzadanie Sony [bioracego OEMy od Liteona i w
swoich firmware wykorzystujacy domyslnie obie diody] a nie oplacalo sie
robic 2 roznych fizycznie wersji napedu.

> A teraz? Jedna zielona, która tylko informuje, że napęd coś robi. :)

            Fakt. Ale nawet jak byly dwie to tez czesto bez sensu: co z tego ze
taki Teac CDW58E mial dwie diody, jesli obie zielone, nieoznaczone i
jednakowo prawie migajace. Patrzac na minitower pod katem i tak nie bylo
widac ktora miga. Bleh - producenci konstruuja dosc skomplikowane
urzadzenie jakim jest nagrywarka, a na takie drobiazgi zwiazane z ergonomia
juz checi/rozumu brakuje.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl