Re: SCSI a SATA - porównanie ogólnej wydajności (przynudne)

Autor: Kerry <kerry_at_kerryking.com>
Data: Mon 19 Jun 2006 - 01:11:51 MET DST

*Kane* napisał(a):

> Moim zdaniem wymienione przez ciebie dyski w raid0 spokojnie powinny
> polozyc tego maxtora.

Ja byłem wręcz pewny, że tak będzie.

> Sugerowalbym sprawdzenie tego na innym systemie operacyjnym. Moze ktos
> mnie skoryguje ale nie sadze by brak pci 64bit bylo tu jakims
> przerazliwie waskim gardlem - dyski są tylko dwa.

I tutaj się zgadzam, jeśli chodzi o PCI, w końcu SATA jest szybszy :)
A na innym systemie jak sprawdzę, to dam znać,
póki co - nie mam już mocy ;)

> Natomiast czas dostepu do danych wg specyfikacji jak i logiki na
> konfiguracji raid0 vs sata musi byc lepszy na SCSI - co zapewne moglbys
> zmierzyc darmowymi testami

Jest taki programik HD Speed (http://www.steelbytes.com/)
I on pokazuje również "sprzętową" prędkość.
IBM ok 33MB/s (na początku dysku) 18MB/s na końcu
Maxtor (Sata 80GB) ok 56MB/s i 28MB/s na końcu
SCSI (Cheetah 36GB) ok 33MB/s na początku i na końcu (?)
Te dane to na kontrolerze 29160.

Na kontrolerze 2120S było 15MB/s (!!!)
Więc być może ten RAID jest zepsuty... a być może oba...
Gdy wyciągałem tego 2120S był bardzo gorący,
wprawdzie jest tam procesor, ale nie wiem czy powinien
tak się grzać.

Sam już nie wiem o co chodzi.
Dzięki za zainteresowanie.

--