Re: Przegrzewanie sie grafiki

Autor: Wojtek H. <wwwojtek1_at__BLOKADA_go2.pl>
Data: Sun 18 Jun 2006 - 15:42:08 MET DST

Użytkownik "Jacek B." napisał w wiadomości
> Witam
> Chcialbym prosic o wyrazenie opinii na nastepujacy temat:
> Podczas pelnego wykorzystania karty graficznej jej orginalny wiatrak
> wiruje z najwieksza predkoscia, lecz nie potrafi schodzic karty do
> dopuszczalnej temperatury. Problem mam np. w Colin 2005, gdzie po 5min
> zaczynaja pojawiac sie na ekranie rozne "smieci" a temp rdzenia przekracza
> 83stopnie. Duzego (orginalnego) radiatora wiatrakowi nie udaje sie
> schlodzic zarowno przy zamknietej obudowie komputera jak rowniez przy
> calkowitym przewietrzeniu.

Wygląda na to że czeka Cię wymiana chłodzenia.
Wg mnie, pasta, która oryginalnie była między rdzeniem a układem chłodzenia
straciła swe właściwości.
Do tego dolicz jeszcze panujące upały i to że jest duszno.

> Czy normalne jest to ze dobrane przez producentnta chlodzenie karty jest
> niewystarczajace?!

Tak. To się zdaża. U znajomego nie podkręcony 9500 nie dał rady na
oryginalnym coolerze, a ja osobiście musiałem zmieniac na 9200, bo nawet w
2D grzał się okrutnie.

>Co radzicie?

Możesz spróbować najpierw dokładnie całe chłodzenie wyczyścić i dać nową
pastę w niewielkiej ilości (polecam Arctic Ceramique).
Kolejny krok to wymiana całego ukłądu chłodzącego. Proponuję zapoznać się z
coolerami Pentagrama.
Podejrzewam że już model XC-70 Al+ będzie wydajniejszy od standartowego
chłodzenia.

Pozdrawiam, Wojtek H.

--
Już co drugi użytkownik Usenetu ma mnie w Kill File! A Ty ?