Jaki monitor LCD / CRT?

Autor: Jacek Abramek <wdg_2kc_at_poczta.onet.pl>
Data: Sat 17 Jun 2006 - 18:52:09 MET DST

Witam.
Ostatnio stanąłem przed dylematem kupna nowego monitora LCD/CRT tylko nie
bardzo wiem, co wybrać i teraz pytanie do was szanowni grupowicze, co byście
polecili.

Do tej pory korzystałem z monitora CRT Philips 105b10 (15cal) niestety uległ
on ostatnio uszkodzeniu i jestem zmuszony kupić szybko coś nowego.

Kwota, jaką mam do wydania to maksymalnie 1.500.00zł i ani złotówki więcej.

Zastanawiam się nad monitorami zarówno LCD jak i CRT, ale nie jestem
zdecydowany, którą technologie wybrać.
Przy monitorze spędzam po kilka godzin dziennie wiec przydało by się by był
w miarę przyjazny dla oczu :) i miał odświeżanie minimum 100Mhz jeśli chodzi
o CRT.
Monitor będzie podłączony do karty graficznej "ELSA Erazor X2 (GeForce256
32MB DDR)", jeśli ma to w ogóle jakieś znaczenie.

Do czego będzie służył monitor:
- Filmy (dużo filmów oglądam w 99% wieczorami w całkowicie zaciemnionym
pokoju)
- Internet (oraz Office i inne rzeczy 2D)
- Grafika (trochę grafiki w CorelDRAW)
- Gry (gram mało)

Zależy mi na:
- Odwzorowanie kolorów
- Głęboka czerń
- Dobre koty widzenia (LCD)
- Stabilność obrazu
- Jakość obrazu
- Jak najmniejsze smużenie (LCD)
- Minimum 17 cali
- Odświeżanie obrazu minimum 100Mhz (CRT)

Zdaje sobie sprawę ze moje wymagania mogą być dość duże jak na kwotę
1.500.00zł ale może coś doradzicie ciekawego w tej kwocie? :)

PS.
Zależy mi tylko i wyłącznie na monitorze fabrycznie nowym (gwarancja).

--
Pozdrawiam
Jacek Abramek