Re: Archiwizacja danych: pytanie o nośnik

Autor: peterphk <peterphk.no-fq.spam_at_wp.pl>
Data: Sat 17 Jun 2006 - 10:16:37 MET DST

NOKGAMER napisał(a):

> Ale chyba weryfikacja po zapisie nie da mi tyle co Scandisc i na odwrót.
> Chyba zużyję więcej czasu dla własnego spokoju. Poza tym mam złe
> doświadczenia z LG, który mi zrył końcowe sektory na prawie każdej płycie
> (jeszcze nie sprawdzałem, czy da się je tak bezpośrednio skopiować 1:1, czy
> będę musiał danymi jechać).

Z tym kopaniem koncowych sektorow to tez kwestia plyt ... wypalajac na
niektorych zauwazylem taka przypadlosc ...

> Verbatim, TDK, BASF, Prodisc (Dysan)?
>
> A kto dziś produkuje nośniki CD/DVD?
> Dla przykładu BENQ DVD to SONY, ale nie zawsze tak łatwo to odczytać. Myślę
> sobie, że z tym jest tak jak z pamięciami, ten kto robi kości, wytwarza
> moduły, to jest firmowy i warto kupić. Wiele razy jednak jest tak, że ktoś
> produkuje kości, a inny tylko "konfekcjonuje". Oczywiście przy dużych
> zamówieniach można zastrzec wszystko, nawet zamazanie informacji o
> producencie nośnika. :-)

Jesli chodzi o fabryki w ktorych sa produkowane nosniki (bo tylko one
sie licza) to do MCC (Mitsubishi Chemical Company) mialem zaufanie
(firmowane przez Verbatim'a), a w tej chwili kupuje TDK DVD-R z fabryki
TTG02 i jak narazie wszystko sie ladnie nagrywa i po jakims czasie od
nagrania scandisc od Nero nie wykazuje zadnych problemow ...