Szybkosc dysku WD1600JB

Autor: ja <tosamo_at_o2.pl>
Data: Wed 14 Jun 2006 - 22:49:12 MET DST

Witam

Dostalem dzisiaj taki dysk (WD1600JB).

Sprzet mam raczej stary. Plyta MSI 6315 i procesor P3 1000.

Na poczatku mialem wrazenie, ze jest ok. Chodzil szybciej niz stary dysk
(jakis seagate 40).

Potem wrzucilem tego starego seagate i zaczalem kopiowac dane ze starego na
nowego.

Transfer jest conajmniej tragiczny. Kursor caly czas zablokowany. Najlepiej
obrazuje to ten test

z programu HDTach.

http://brak-tu-sensu.pl/upload/sshot1C895764.jpg

Dla osob ktorym nie chce sie wchodzic:

W identycznym dysku ktory wybralem dla porownania transfer dochodzi do 60 a
w moim z trudem

do 4MB/s.

System Windows Server 2003. Po instalacji wrzucilem jakis pakiet driverow
przeznaczonych do tego chipsetu

(Intel 815EP). W tym pakiecie jest na pewno jakies uaktualnienie driverow do
kontrolera IDE.

SiSoft Sandra pokazuje, ze dysk pracuje w trybie UDMA 6 (100). Co pokazuje
windows nie wiem bo mi ta

zakladka w menedzerze urzadzen zniknela i nie widze trybu.

Zrobilem tez test starego dysku i wyniki sa takie :

http://brak-tu-sensu.pl/upload/sshot058B4D57.jpg (30 do 40 MB/s)

Nie wiem o czym jeszcze zapomnialem wspomniec. W sumie w systemie
praktycznie nie mieszalem nie liczac

tych dziwnych driverow.

Ma ktos pomysl co z tym zrobic ?