Re: Czy ten komputer da rade ?

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Wed 14 Jun 2006 - 19:26:58 MET DST

idolek <wklucz@interia.pl> wrote:

> http://www.allegro.pl/it
> em109791846_okazja_dell_gx1_piii_500mhz_128ram_6gb_.html

            Nie lam linkow. Podawaj j poprawnie albo korzystaj z tinyurl itp.

> Przy zainstalowanym windowsie lub linuxie bedzie sie dalo ogladac filmy z
> taka konfiguracja ?

            1. Zarowno do winNT 5.x jak i wspolczesnych typowych dystrybucji
linuksa z KDE czy gnome 128 MB to za malo. Bedzie bardzo wykorzystywany
swap. Co prawda trafiaja sie tu hardorowcy, co to twierdza ze swietnie
pracuje sie nawet przy 64 MB RAM na WinXP z otwartym Firefoxem, Office,
winampem i kilkoma innymi rzeczami, ale ja bym takim ludziom sugrowal udac
sie na marsz rownosci z haslami rownouprawnienia dla masochistow ;>
            2. CPU przy wspolczesnych kodekach z ich coraz wieksza CPU-zernoscia
jest na granicy. Bezpieczniej zainwestowac w jakies Pentium 733 itp.
            3. Chyba nie masz zamiaru ogladac z tego filmow. Wiesz jakie odglosy
wydaje dysk 6 GB [czyli na klasycznych lozyskach kulkowych, do tego majacy
juz ~7 lat]? Jesli glownym zadaniem ma byc ogladanie filmow to zamiast tego
wielkiego pudla kup odtwarzacz DVD/divx za niecale 200 zl i zobaczysz jaka
to roznica w wygodzie ogladania.
Jesli juz ogladam filmy divx to konwertuje z divx->DVD Video, wypalam na
DVD+RW i ogladam na stacjonarce na duzym ekranie i wiezy. Nie wyobrazam
sobie obecnie ogladania divxow z komputra, nawet przez TVout - chocby
dlatego ze problematyczna jest wtedy obsluga pilotem + pecet zawsze wydaje
z siebie dosc wyraznie slyszalne dzwieki.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl