Re: Więzienie za nagranie płyty

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Mon 12 Jun 2006 - 00:31:31 MET DST

 <spam@mailinator.com> wrote:

> kat=9912&wid=8343703&rfbawp=1149851766.462&ticaid=61c4f
> Było... pare wątków nizej...

            Ano. Ciekawe ile jaszecze razy tu trafi i do tego z najgorszego chyba
mozliwego srodla [wp.pl].

> Od jakiś kilku lat raczej wszystkie nowe komputery mają na wyposażeniu
> standardowym nagrywarki.

            Ja nie wiem czemu wszyscy tak sie uczepili tych nagrywarek. Przy
irracjonalnej wykladni (a o takiej artykul ZW i WP.pl mowi) to z art. 118
(1) pr. autorskiego w obecnym stanie prawnym mozna bylo "wsadzac" za
nagrywarki itp sprzet - nawet zagrozenie max. takie samo - 3 lata za
wytwarzanie/1 rok za posiadanie. Jednoczesnie jakos wiekszosci ludzi
umknelo ze od ponad 2 lat (od kiedy jestesmy w UE) zminiono art. 23 ust 2.
pr. autorskiego wylaczajac z dozwolonego uzytku zwielokrotnienie na rzecz
osob najblizszych - czyli pozyczac mozesz, kopiowac dla/od kolegi juz nie
(co bylo dozwolone przed 02.05.2004).
            Nowosc tych chorych przepisow polega w glowniej mierze na
penalizowaniu lamania/obchodzenia DRM [HD-DVD/DB za rogiem, a juz teraz
dotyczy to multimediow kupowanych legalnie w sieci oraz na dobra sprawe DVD
- kodowana zawartosc + podzial regionalny] czym min. kultury wlazi w d*
hameryce przeszczepiajac DMCA w znacznie wiekszym stopniu niz dyrektywa UE
wymaga.

> Cóż, muszą wybudować tyle miejsc w więzieniach, ile jest użytkowników
> komputerów czyli kilka milionów :):):)

            Wiesz - pewna partia z prezesem w RAID 1 obiecywala AFAIR 3 miliony
nowych mieszkan. A ze beda to najwidoczniej "mieszkania" z widokiem swiata
w kratke - kto by wnikal :>

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl