Re: Nagrywarki DVD Asusa?

Autor: macminer <macminer-junkout_at_polbox.com>
Data: Sun 11 Jun 2006 - 17:36:10 MET DST

Maciej Koplin wrote:
> Jakie polecacie? czy są dobre?
> Czy są to nagrywarki na serial SATAII?
>
> Przepraszam za likowanie, ale nie znam się na tym temacie.

Nagrywarka na SATA?

Są na normalnym (P)ATA. Jeśli pytasz o modele DRW-1608p2s albo 1608p3s -
to prawdopodobnie są to Pioniery 111 w opakowaniu Asusa. Ja mam jeden
model w domu, drugi w pracy i oba działają wzorowo, z wyjątkiem
nagrywania na zdechłych CD-Rach typu Hawk & company. Wcześniej
pracowałem z różnymi modelami Teaców, Liteona, JVC (!), Yamahy i Asus
wypadają bardzo dobrze - porównywałbym je ze starszymi Teacami jeśli
chodzi o ogólne wrażenie, a szczegółowo to już kwestia tego, na czym ci
najbardziej zależy:

+ obsługują DVD-RAM
+ nagrywają wystarczająco szybko (nie mam zwyczaju nagrywać na
najwyższych prędkościach), a w prędkościach x4 albo x8 jakość też jest OK.
+ są bardzo ciche
+ dobrze zgrywają audio z CD i przyzwoicie nagrywają CDR (co nie jest
takie oczywiste w przypadku nagrywarek DVD), chociaż moje stare TEAC-i
robiły to lepiej (tzn. mniej jest błędów C1/C2 i to nawet na płytach
nagrywanych parę lat temu)
+ obsługują wszelkie standardy, jakie przyszło mi do głowy sprawdzić
(DVD+/-, CDRW, DVD-RW, CDR).

- nie przepadają za tanimi płytkami, przy czym nie robią tak jak LiteOn,
że niby nagrają, a potem nie da się to niczym odczytać, tylko informują
o błędach w czasie nagrania.

? nie wiem jak z kopiowaniem zabezpieczonych płyt

--
macminer