regulacja parametrow monitora przez vga-15

Autor: BartekK <sibi_at_drut.org>
Data: Sat 10 Jun 2006 - 13:24:31 MET DST

Ze jest cos takiego jak ddc-signaling to wiem ;)
Ze niektore monitory maja usb, i dzieki zalaczonemu softowi (przewaznie
pod jedyny sluszny system) mozna z kompa zmieniac to samo co z guzikow
na OSD - tez widzialem.

Ale wlasnie mnie moj wlasny SUN/sony 21" trinitron zadziwil - podlaczony
do kompa z grafika na plycie glownej (GF6100) przez najpodlejsze
DSUB15pin VGA nagle w zakladkach zaawansowanych grafiki (bez
instalowania jakiegokolwiek softu do danego monitora!) potrafi nie tylko
przelaczac temperature i kalibrowac kolory z komputera, ale zmieniac
jezyk OSD, zmieniac pozycjonowanie ekranu, wlaczac degaus itd...

Sam uzywam ATi (r9800) i takich funkcji sie nie doszukalem (swoja droga
nawet podle plug-n-play wykrywanie monitora mi nie dziala, nie wiem
czemu?).
Czy to ati nie serwuje takich uslug, czy dlatego ze nie wykrywa mi pnp
monitora, (Za zadne skarby), czy GF6100 ma jakies featuresy ktorych inne
grafiki nie mialy ?