Re: Plytki RW - jak sprawdzac ich stan?

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Thu 08 Jun 2006 - 15:05:41 MET DST

Radosław Sokół napisał(a):

> W efekcie końcowym tak, ale podstawową przyczyną było
> najprawdopodobniej zakurzenie wszystkich elementów optyki.
> Przynajmniej sekcja wykazała, że wszystko było brudne.

Czyli w końcu winowajcą był brud, czy nagrywanie pakietowe? :P
Dodam tylko tyle, że widuje czasem u ludzi działające napędy CD 4x, czy
starsze nagrywarki CD-RW około 8x-12x, które palą cały czas. Niekiedy
czyste nie są. :P
U ludzi sprzęt audio działa bez problemów po latach, podobnie jak napęd
w starych Play Station. :) Widywałem też archaiczne dyski twarde mające
po 300MB, które były w świetnym stanie technicznym.
Z drugiej strony juz od zarania dziejów słyszy się hasła w stylu: "On
kupił sprzęt firmy X i po miesiącu mu padło - nie kupuj, bo oni robią
złom", co ciekawe takie opinie znajdziesz niemal o wyrobach każdego
producenta, bo zawsze zdarzy się taki egzemplarz.
Natomiast wymyślanie teorii, że zapis pakietowy rozwala a to laser, a to
karetkę to już zwyczajny witchhunting. :) Fakt, może być dla nic nieco
większym obciążeniem fizycznie, ale przecież równie dobrze, opierając
się o identyczne przesłanki można powiedzieć, że defragmentowanie dysku,
albo skan antywirusowy psuje dysk twardy. I jak wam się moja teoria
podoba? Udowodnijcie, że dysk twardy, który przed chwilą padł podziałaby
o wiele dłużej, gdyby nigdy nie był defragmentowany? ;)

Przypomina mi to trochę mojego znajomego, który zaraz po zakupie
pierwszego komputera wyczytał gdzieś, że każdy dysk prędzej czy później
szlag trafi. Wyczekiwał tego dnia jak sądu ostatecznego przez pewien
czas nie wiedząc, że prawdopodobnie szybciej niż on nadejdzie, zdąży
wymienić komputer, i to kilka razy. :P

# /George Orwell - Rok 1984/