Re: najtrwalszy nośnik danych?

Autor: Dariusz K. Ladziak <ladzk_at_waw.pdi.net>
Data: Thu 08 Jun 2006 - 03:12:42 MET DST

On Wed, 07 Jun 2006 20:03:05 +0200, Atlantis <marekw1986NOSPAM@wp.pl>
wrote:

>Taa??? A ile kartek A4 będzie miał wydruk obrazujący 1GB danych? ;P Jak
>to potem wklepiesz znów do komputera? ;P
>A na poważnie, to trwałość nośników MO okazała się mitem, czy
>rzeczywiście takie pewne były/są? Bo sam element "magnetyczny" w nazwie
>nie za dobrze mi się kojarzy z trwałością. :P

Dyski magnetooptyczne nie przechowywaly zapisu w postaci zmian
wlasnosci magnetycznych - pole magnetyczne jedynie uczulalo warstwe
przechowujaca zapis na dzialanie lasera. POlaczenie dwoch mocno
roznych czynnikow konieczne do modyfikacji tej waestwy calkiem dobrze
wrozy odpornosci zapisu na modyfikacje przypadkowa ktoryms z czynnikow
- bo zwykle drugiego zabraknie.
Osobna sprawa pozostaje jak to jest odporne na zwykle starzenie -
zmiany spowodowane temperatura, tlenem itp...

--
Darek