Re: karty graficzne ATI Radeon na AGP

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Sat 03 Jun 2006 - 20:33:23 MET DST

Maciej Browarczyk <maciekNOSPAM@NOSPAM.wiedzmin.org> wrote:

> Ok rozumiem, a jesli nie stac mnie obecnie na X1300/1600 ?:)

            X1300PRO/1600 przy odrobinie wysilku mozna kupic w cenach
porownywalnych do R9800PRO porzadnego producenta.

> To co proponujesz?

            Jesli gotowka jest czynnikiem krytycznym to R9800 [PRO] jesli
chodzi o karty AGP ma dosc dobry stosunek wudajnosc/cena. Ale rewelacji sie
nie spodziewaj, zwlaszcza jesli pozostale elementy konfigu sa takie sobie.
Na Sempronie 2600+ i nForce2 Ultra + 1GB RAM R9800 PRO ma w nowych gierkach
wydajnosc zblizona do podkreconego R9550 lub jak kto woli R9600 PRO.
Oczywiscie mozna wlaczyc filtrowanie anizotropowe, wygladzanie itp. ale w
podstawowym trybie nie spodziewaj sie po R9800 kolosalnych roznic w
stosunku do RV350 - R350 potrzebuje silnego wsparcia ze strony reszty
systemu by pokazac pazur. A jak ktos ma A64 S939 3000+@4200+ to i tak juz
pakuje sie w karty PCI-E.
            Na GF6600 [GT] nie wystarczy kwota o jakiej tu mowimy.

> Do tej pory gralem na prawie min. detalach w NFSMW na GF
> 5200 ;)

            W stosunku do tej karty to jak zmienisz na cokolwiek to odczujesz
spora poprawe wydajnosci. Gorszego badziewia nVidia chyba nie popelnila.

> wiec wymagan wygorowanych strasznie nie mam ale chce pograc w
> Obliviona i Battlefielda 2 a tam 5200 juz nie da rady :|

            Piszesz ze nie masz specjalnych wymagan, a zaraz potem podajesz
2 gierki majace obecnie chyba najwieksze wymagania sprzetowe. Do ustawienia
Oblivion na max detalach i uzyskania przyzwoitej wydajnosci w wysokiej
rozdzielczosci chyba nawet jeszcze nie skonstruowano karty ktora by to
udzwignela. No chyba ze najwydajniejsze oecnie mmodele nV czy ATI w SLI.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl