RAID 0 na 2 x SATA

Autor: Marek <marxjo_nospaam_at_post.pl>
Data: Thu 01 Jun 2006 - 18:24:13 MET DST

Witam,

Poszukuje w miare taniego systemu RAID 0 (stripe).
Korzystam z wielu maszyn pod Vmware (Linux, Unix) i niestety dyski
wysiadaja, a z nimi razem wydajnosc owych maszyn.
Obecnie posiadam Seagate 120 GB 7200 na ktorym jest system, swap, wirtuale.
NA drugim dysku (80 GB MAxtor 7200) jest reszta wirtuali.
Wszystko oczywiscie jest caly czas defragmentowane i podzielone na osobne
partycje NTFS 5.0.

Zastanawiałem się nad zlozeniem taniego, domowego systemu raid, co by
podniesc troche wydajnosc.
Planuje zakup 2 dyskow:
Seagate 250 GB Barracuda 7200.10 (16MB, Serial ATA II, zapis prostopadły) -
350 PLN /szt
(za http://sklep.komputronik.pl/pelny.php?id=28468)
oraz jakiegos kontrolera raid na 2 x SATA II - oczywiscie nie Promise, czy
Intel, tylko cos dla ludzi.

Czy ktos zestawial takiego RAID'a ? Jak z wydajnoscia ? Jakis link do
dobrego, tanszego kontrolera RAID SATA 2 ?
Czy moge sie spodziewac naprawde znacznego przyspieszenia ?

Koszt to powiedzmy 800-900 PLN. JEst to cena 36 GB dysku SCSI. Na niego nie
pojde, bo nie mam kontrolera SCSI 320 i dyski bylyby zbyt glosne (preferuje
nieslyszalne :)

Reasumujac.
Q: Warto zainwestowac w taki system ?
Q: Czy te dyski z zapisem rownoleglym sa lepsze od szeregowego zapisu ?
Q: Jaki kontroler SATA 2 RAID ?

Moj sprzet to:
Windows XP Pro
Pentium 4 2,8 HT