Re: Kontroler IDE+ dysk 250 GB i dylemat -- PATA czy SATA?

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Thu 01 Jun 2006 - 13:02:47 MET DST

ssuch napisał(a):

> Masz 4 urządzenie na ATA, więc Twój komp ma całkwicie zapchane PCI.

Możesz nieco jaśniej? Jak to ma zapchane PCI? Przecież dysków nie
podpina się pod sloty PCI, tylko pod gniazdka IDE na płycie głownej i
nic nie stoi na przeszkodzie dokupić dodatkowy kontroler. Ja stawiałbym
na SATA... Będzie w takiej samej sytuacji jak ktoś ze zintegrowanym
fabrycznie kontrolerem.

No chyba, że chodziło Ci o to, że dyski zatykają całą przepustowość,
jednak kto używa wszystkich urządzeń jednocześnie??? Ja też mam zajęte
wszystkie cztery miejsca na taśmach, ale jakoś nigdy nie używam więcej
niż dwóch jednocześnie...

> Proponuję sprzedać wszystkie dyski i kupić jeden większy, np 500 GB -
> znacznie to przyspieszy to komputer.

Taa... I w razie awarii zwiększy znacząco ryzyko utraty wszystkich
danych... Ja zwyczajnie dokupiłbym dodatkowy dysk na SATA - różnica w
prędkości będzie widoczna przy korzystaniu z kilku urządzeń
jednocześnie, ale to chyba jasne i logiczne. No i trzeba będzie się o
dobry zasilacz postarać, jeśli nie ma takowego...

> Proponuję chyba jednak Samsunga - poczytaj mój wątek:

A ja proponuję poczytać trochę o netykiecie i zasadach jakie tutaj
panują i do tego czasu lepiej się nie odzywać.
Mały hint: HTML

# /George Orwell - Rok 1984/