FX 5700 vs. FX 5700 VE

Autor: OJO <o_ojo_at_poczta.I_HATE_SPAM.onet.pl>
Data: Wed 31 May 2006 - 18:51:08 MET DST

Hi,

historia krótka:
potrzebuję _wiarygodnych_ informacji dotyczących różnic między kartami
GeForce Fx 5700 i 5700VE (wersje 128bit). Googlałem trochę, ale
znalazłem tylko to: http://tinyurl.com/loz69 (tu mi przeszkadza brak
wiarygodności, bo nic nie rozumiem, nie wiem z jakiego to źródła) oraz
to: http://www.techpowerup.com/gpudb/ (jednak tu jest opis wersji 64bit).

historia długa:
miałem przez prawie dwa lata kartę Fx 5700 128MB/128bit jednak parę dni
temu się zepsuła. W serwisie wymieniono mi ją na Fx 5700 VE
256MB/128bit. Że to wersja VE zauważyłem dopiero w domu, gdy po
odpaleniu dwóch gierek zamiast spodziewanego wzrostu wydajności (2x
więcej pamięci) nastąpił jej spadek. Wygooglać mi się nic konkretnego
nie udało, oprócz głosów na forach że VE jest sporo słabsza, oraz
zestawień wymienionych powyżej. O dziwo program nvclock podaje takie
informacje:

-- General info --
Card: nVidia GeforceFX 5700VE
Architecture: NV36 A1
PCI id: 0x344
GPU clock: 425.250 MHz
Bustype: AGP

-- Memory info --
Amount: 256 MB
Type: 128 bit DDR
Clock: 501.428 MHz

-- AGP info --
Rate: 8X
AGP rates: 4X 8X
Fast Writes: Disabled
SBA: Enabled

-- Sensor info --
Sensor: National Semiconductor LM99
Board temperature: 29C
GPU temperature: 34C

-- VideoBios information --
Version: 04.36.20.30
Signon message: NV36 P191 SKU0004 VGA BIOS
Performance level 0: gpu 300MHz/memory 550MHz/1.30V
Performance level 1: gpu 425MHz/memory 550MHz/1.35V
Performance level 2: gpu 425MHz/memory 550MHz/1.44V
VID mask: 1
Voltage level 0: 1.30V, VID: 0
Voltage level 1: 1.35V, VID: 1

a więc (przynajmniej w teorii) parametry ma takie jak podaje producent
przy wersji 5700, jednak spadek wydajności jest zauważalny.

W serwisie powiedziałem, że nie chcę wersji VE, jednak nie chcą przyjać
mojej reklamacji twierdząc, że w przypadku gdy nie mogą naprawić daja
taką samą lub lepszą. I że właśnie lepszą dostałem (bo 256MB).

Proszę o pomoc w odszukaniu różnic między tymi kartami, tak abym mógł
dochodzić swego w serwisie. Ogólnie rzecz biorąc potrzebuję dowodu, że
5700 VE jest słabsza od 5700 mimo dwukrotnie większej ilości pamięci.

Albo też (jednak w to wątpię) jedynie wszystko to mi się wydaje i pan z
serwisu ma rację, że dostałem kartę taką samą lub lepszą.

TIA

--
pozdrawiam
OJO