Re: czy napęd ZIP jest całkiem martwy?

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Wed 31 May 2006 - 13:29:07 MET DST

JoteR napisał(a):

> Chyba trochę lepiej, ale zawszeć loteria :-/

W końcu to zawsze nośnik magnetyczny...

> W dobie nagrywarek DVD po półtora starego melona

Dopiero za sprawą DVD-RAM nagrywarki DVD zaczynają się zmieniać w pełny
funkcjonalne urządzenia, na których można nagrywać jak na zwykłym dysku
twardym czy dyskietce. IMHO dotychczas właśnie tego brakowało. Zapis
pakietowy celowo pomijam ze względu na problemy chociażby z InCD czy
płytami RW, które nie zawsze chciały się czytać.

> i usbeskietek?

To już prędzej, w każdym razie dużo bardziej poręczne od płyty DVD. Mimo
  wszystko wadą jest cena, można powiedzieć, że kupując kolejny
"nośnik", płacisz jakbyś kupował razem z nim od razu dodatkowy napęd. :)
NIezbyt korzystnie wypada stosunek ceny do pojemności.

> Tak samo jak mój napęd MO 1,3GB, z którego jeszcze parę lat temu
> byłem dumny i blady...

Napędy MO to już inna sprawa. Nie wiem jak było w rzeczywistości, ale
pamiętam, że przez długi czas krążyły opowieści o bezpieczeństwie danych
jakie zapewniają. Do tego sam fakt, że nośnik był chroniony przez
kasetkę jak dla mnie jest znaczący... W każdym razie bardzo wygodne
rozwiązanie do przenoszenia danych zanim pojawiły się tanie nagrywarki
DVD. a podobną wygodę backupu dla domowego użytkownika dopiero teraz
wprowadza standard DVD-RAM...

# /George Orwell - Rok 1984/