Re: czy napęd ZIP jest całkiem martwy?

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Wed 31 May 2006 - 13:21:45 MET DST

JoteR napisał(a):

> podejmowaliśmy decyzję o zmianie napędów i nośników, wybór padł na MO 640.

Skoro już została poruszona kwestia tych nośników MO... Może zadam takie
samo pytanie, jak na początku odnośnie ZIPów. Przez długi czas słyszałem
opinie, że to najlepsze i najtrwalsze nośniki, które zapewniają
największą pewność przechowywanych danych. Czy ta opinia ciągle jest
aktualna i ktoś (profesjonaliści) ciągle używają tego sprzętu, czy
również jest po nim? ;)

Jakiś rok czy dwa lata temu w sklepiku komputerowym za rogiem mieli
takie 3,5" "dyskietki" 640 MB, osobiście mnie to zdziwiło, bo po
pierwsze jak dotąd widywałem je głównie w filach SF (swego czasu chętnie
je tam pokazywali) i nie spodziewałem się, żeby w małym miasteczku ktoś
potrzebował takich nośników. ;)

Jaki nośnik daje największą pewność zapisanych danych? Niby streamery
powinny zapewniać duże bezpieczeństwo, ale na dłuższa metę raczej to nie
działa - w końcu to zawsze nośnik magnetyczny... Flashe też trzymają
dane tylko przez określony czas.

# /George Orwell - Rok 1984/