Re: jaki tuner do telegazety

Autor: BartekK <sibi_at_drut.org>
Data: Tue 30 May 2006 - 23:34:33 MET DST

Slaw napisał(a):

> Jak? Jeszcze nie słyszałem o sofcie który by to robił. Podziel się
> wiedzą jak/czym to zrobić?
Nie wiem jaki konkretny soft to robi, ale da sie to zrobic na 100% -
jest to wrecz banalne. W systemie pal dostajesz troche wiecej lini niz
wyswietlasz, w liniach poczatkowych i koncowych ktore sa normalnie na tv
poza ekranem zamiast obrazu leca dane (szeregowo) telegazety, po kolei
kolejne strony. Jak masz soft do tunera jakis, ktory umozliwia
przelaczanie PAL-B,G,K i inne odmiany palu, to pewnie przy niektorych
ustawieniach zobaczysz na gorze lub dole ekranu 1-2 linie kolorowych
punktow nie bedacych obrazem telewizyjnym. To wlasnie sygnal telegazety.
Jest on w zasadzie niekompresowany, bez kontroli poprawnosci, czyste
dane szeregowo zapisane, dekodowanie tego na piechote jest mozliwe.
Wrecz z zlapanej linii na oscyloskopie bys mogl to odczytac... Tyle ze
co polobraz leci inna linia z danymi kolejnych stron telegazety (w kolko).