Re: Jaki Pen-drive?

Autor: Henry\(k\) <henrico8_at_op.pl>
Data: Tue 30 May 2006 - 10:32:14 MET DST

Użytkownik "Atlantis" <marekw1986NOSPAM@wp.pl> napisał w wiadomości
news:e5gqbh$kkl$1@nemesis.news.tpi.pl...

> A jak to jest z tym limitem cykli zapisu? Dobrze mi się wydaje, że jet ich
> tak od stu tysięcy do miliona? I od czego to zależy? Bo prawdę mówiąc
> jakoś nigdy nie rozumiałem zasady działania pamięci flash, niby jest
> zbudowana na zwykłych bramkach, a więc czysta elektornika... Ale po
> odcięciu zasilania dane zostają...
> A więc krótko mówiąc co w końcu te bramki rozwala? :P W przypadku płyty
> RW, dysku twardego, dyskietki itp. zawsze można powiedzieć o "zmęczeniu
> materiału". :)

Tak w skrócie to podczas zapisu ustawiane są te bramki (kondensatorki, a
właściwie pojemności bramek transystorów) przez naładowanie ich lub
rozładowanie. Bardzo duża rezystancja zapobiega rozładowaniu się (jest w
dokumentacjach pamięci czas trzymania)
.
Bramka po iluśtam cyklach ładowania/rozładowania może po prostu paść -
przestanie trzymać napięcie - takie jak nazwałeś zmęczenie materiału.

> Czy jest możliwe zajechanie w ten sposób PenDrive'a jeśli używa się go do
> noszenia dokumentów między domem i pracą/szkołą, ewentualnie wymiany
> plików ze znajomymi?

To zalezy od ilości cykli zapis/odczyt. W pewnym momencie moze paść, ale
raczej później niż wcześniej.

--
Henry(k)
Odpowiadajac na majla usun cyfre z adresu.