dyski i Vmware - ktory sposob lepszy

Autor: Marek <adamzz5_at_poczta.onet.pl>
Data: Sat 27 May 2006 - 02:18:00 MET DST

Witam,

Pytanie dotyczy wyboru dyskow po Vmware.
Posiadam Vmware i korzystac z duzej ilosci maszyn odpalonych pod VM.
Ostatnio zauwazylem, ze "cos" zaczyna sie mulic i okazalo sie ze dyski sa za
slabe, poniewaz odpalam wszystkie VM (czasem nawet 7-8, po 256 MB RAM kazdy)
i nie daje sie pracowac, bo dysk caly czas muli.
Obecnie mam taka konfiguracje:

1. Seagate Barracuda 7 120 GB, 7200 rpm
    - c: system XP PRO - 10 GB + swap
    - d: prywatne dane
    - e: prywatne dane
2. Maxtor - 80 GB, 7200 rpm
    - v: wszystkie wirtualne maszyny

Moj pomysl jest taki, zeby dokupic dyski ATA (plyta ma jeszcze 4 porty
SATA), bo na SCSI mnie nie stac, a ATA sa taniutkie teraz, nawet te o
predkosci 7200 (10-tysieczniki odpadaja z racji halasu)

Nowy wariant:

1. Dysk, np 80 GB, 7200 rpm - system + dane prywatne
2. Dysk, np 20-40 GB, 7200 rpm - swap Windowsa
3. Dysk, np 120 GB, 7200 - virtuale cz.1
4. Dysk, np 120 GB, 7200 - wirtuale cz.2

Musialbym jedynie dokupic jeden dysk na swap i jeden 120 GB na wirtuale.
Kosz - niewielki.

Inny sposobem, ktory przyszedl mi do glowy, to spiecie dysku nr 3 i 4 w RAID
0, ale najpierw musialbym wiedziec czy warto dokupywac druga 120-ke

Co sadzicie o takim rozwiazaniu ?

----
Dane komputera na ktorym wszystko jezdzi
Pentium 4 2,8 HT
Asus P4P800 DeLuxe
2048 DDR1 RAM - dual channel