BIOS Ami

Autor: Marcin Kocur <marcinkocur_at_op.pl.wytnij>
Data: Fri 26 May 2006 - 11:58:32 MET DST

Witam!

Kupiłem niedawno płytę ASUS K8N-E z BIOS-em American Trends. Szybko
startuje, to na plus. Jednak ma też kilka minusów:

- nie mogę ustawić włączania komputera przy pomocy klawiatury
- BIOS czepia się, że Primary master nie jest podpięty, albo że PM nie
jest dyskiem twardym. Na szczęście można włączyć ignorowanie błędów
- BIOS nie pozwala na pełne zarządzanie urządzeniami uruchomieniowymi
(Boot sequence). Np. jeśli mam 2 napędy i 2 dyski, to mogę sobie wybrać
jeden napęd i jeden dysk, z których będzie można w kolejnym menu
ustawić kolejność bootowania. Przy czym dysk PM ma chyba zawsze
pierwszeństwo. Kto wymyślił taki idiotyzm?

Zainstalowałem już nowszą wersję BIOS-u, ale dalej to samo.

Ktoś ma jakieś pomysły?