Re: Mysz radiowa - problem

Autor: Robert <sq5rb_at_tlen.pl>
Data: Wed 24 May 2006 - 22:52:53 MET DST

> [ciah] Obydwa urzadzenia (jak
> wiekszosc radiowych) pracuje w czestotliwosci 27 MHz. [ciach]
>

> sory, ale musialem sie odezwac.Sprawdz czy aby napewno na 27MHz bo jak tak
> to wspólczuje Tobie. Poniewaz radia CB chodza na tych czestotliwosciach wiec
> mozesz miec problemy jak ktos zacznie z Cbistów nawijac. Przewaznie robi sie
> juz na 433MHz

Potwierdzam, sam odebrałem taką mysz w radiu CB(nie swoją mam zwykłą -
prawdopodobnie któregoś z sąsiadów)
Nie wiedząc wówczas że to mysz i myślałem że to jakaś transmisja cyfrowa z
zagranicy (była wtedy propagacja) jednak kolega z grupy w poscie
http://tinyurl.com/eds3s rozwiał moje oczekiwania.

Polecam poszukać w instukcji czy jest możliwość zmiany kanału.
dla myszy są przeznaczone: channel 0 (27.045 MHZ) channel 1 (27.145 MHZ)
dla klawiatur odpowiednio 27.095 i 27.195 MHz, ale może być tak że te
urządzenia nie trzymają sie normy i oba chodzą na jednym kanale.

433 MHz nie rozwiązuje problemu; to pasmo jest przeznaczone dla krótkofalowców
(70cm) poza tym chodzą tam radiotelefony małej mocy (LPD) systemy monitoringu
itp.

Najlepszym rozwiązaniem będzie bluetooth na 2,4 ghz
większy zasięg i mniej zakłóceń, ale i cena wyższa.