Re: Magnetofon do PC

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Mon 22 May 2006 - 17:18:30 MET DST

Mirosław Szejduk napisał(a):

> Mozna podlaczyc bez problemu magnetofon od Atari czy C64 ale to tylko do
> zgrywania danych.

A można wiedzieć czemu TYLKO do zgrywania danych? Nie pamiętam juz
dokładnie specyfikacji magnetofonów od C64 czy Atari, ale np. do ZX
Spectrum można było podpiąć dowolny (lepszy) magnetofon kasetowy do
słuchania muzyki i radził sobie z nim. Przecież tak naprawdę te dane
były zapisywane w formie "modemowych" pisków, a więc jak najbardziej
audio...

> Tutaj napisales ze chcesz zgrywac muzyke audio to trzeba miec jakis
> magnetofon od wiezy i podlaczyc go do line IN w twojej karcie muzycznej.
> Polecam do tego darmowy program audacity.

Można bez problemu podpiąć przez wejście liniowe, ale no cóż... Jakoś
nie przemawia do mnie zgrywanie muzyki z kaset, można co prawda trochę
poprawić jakość, ale to i tak nie będzie prawdziwy, cyfrowy remaster...
Co do zgrywania danych, to widziałem kiedyś programik, który przerabiał
nagrane przez kartę dźwiękową ośmiobitowe piski na pliki do emulatorów. :)
Ciekawe czy dałoby się napisać coś takiego, co umożliwiłoby transfer w
drugą stronę, tzn. zapis danych z dysku PC na kasecie magnetofonowej. :P

# /George Orwell - Rok 1984/