DVD-RAM, jakość i NEC 4570A

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Mon 22 May 2006 - 17:07:49 MET DST

Witam!!!

Wiem, że o nagrywarki ludzie pytają co chwilę, ale przeglądam grupę i
jakoś nie widziałem dyskusji, która byłaby w stanie rozwiać nieco moje
wątpliwości...

1) A więc... Mówi się, że DVD-RAM to najtrwalszy z nośników optycznych,
ma wytrzymać 100 000 cykli kasowania/zapisu co jest naprawdę imponującym
wynikiem w porównaniu z RW (1000 cykli) i robi z niej coś w rodzaju
małego dysku twardego, zresztą dane też są ponoć pewne na tym nośniku.
Tylko zastanawia mnie kwestia odporności na zarysowania - sam staram się
uniknąć porysowania płytek za wszelką cenę, ale mimo wszystko pamiętam,
że na początku DVD-RAM były produkowane w kasetkach, jak dyskietki lub
dyski MO), czy obecna zmiana polityki i przejście do używania ich jak
zwykłych płytek ma duży wpływ na ich trwałość i pewność?
Wreszcie czy da się je też testować na poziom błędów PIE i PIF oraz czy
ma to jakiś sens?

2) Obecnie nie ma raczej zbyt wielu nagrywarek obsługujących DVD-RAM,
ciekawie prezentuje się NEC 4571A z LabelFalsh... Tylko zastanawia mnie
jedna kwestia, o której wspominałem już jakiś czas temu w przypadku
poprzedniego modelu 4551A. Chodzi mi o testowanie nagranej płyty pod
katem błędów PIE i PIF. Obecnie używam do tego LiteOna 812S i jest nie
do zdarcia, natomiast wspomniany wyżej napęd, sądząc po screenach z
CD-DVD Speed na różnych forach miał dosyć nieciekawą tendencję do
"psucia" wyniku testu, tzn. brał sobie z kosmosu niestworzone wartości,
chociaż inne napędy mówiły, że wszystko jest ok... Niby to i tak lepiej
niż w przypadku LG, które to nagrywarki nic nie zwracają, ale mimo
wszystko jeśli już jest taka funckja to powinna działać... A więc jesli
ktoś z was wie coś na ten temat, czy zostało to poprawione w nowym
modelu i/lub w którymś z nowych biosów do 4551 to będe bardzo wdzięczny
za informację.

# /George Orwell - Rok 1984/