Re: chlodzenie do Bartona i masa innych pytan :)

Autor: Maciej Max Browarczyk <maciek_at_wiedzmin.org>
Data: Sat 20 May 2006 - 11:55:37 MET DST

On Sat, 20 May 2006, Michal Bien wrote:

> A masz plyte na nForce2 i tylko chcesz zmienic CPU? Bo w innym
> przypadku gra nie warta swieczki: dobre Bartony mobile osiagaja ceny
> niemal A64 3000+ Venice - IMHO chore.

Tak, mam Epoxa na nForce 2 Ultra :) Zdaje sobie sprawe, ze Bartony
kosztuje tyle co A64 3000+ ale mam ograniczony budzet i wydaje mi sie, ze
lepszego stosunku kasa/wydajnosc nie osiagne (po prostu ten epox jest
rewelacyjny do oc i a za taka plyte pod A64 pewnie bym musial zaplacic
slono [o ile takowa jest]).

> [...]
> fv_.html
>
> Cichutki, tani, o w miare niezlej wydajnosci. Ale na ekstremalne OC nie
> licz, zreszta do tego trzeba tez dobrego chlodzenia calej obudowy,
> mosfetow, plyty nadajacej sie do OC i Z DOBRYM UKLADEM ZASILANIA - co
> najmniej trojfazowym, a nie dwufazowym jak to czesto bywa.
> IMHO na dzis "ekstremalne OC" schodzacego bartona mobile jest nieoplacalne:
> drogie, grzeje sie jak piec, zuzywa duzo pradu a wydajnosc ma wyraznie
> gorsza niz pogoniony bez problemow i nadal dosc chlodny Venice.

Satysfakcjonuje mnie 3200+, z czasem pewnie pomysle o ciut wiekszym
podkreceniu. Akurat Bartony Mobile osiagaja ceny chore, ja mysle o
Bartonie zwyklym lecz z odblokowanym mnoznikiem fabrycznie (bywaly takowe
do ktoregos tygodnia).

> [...]
> Kilkanascie w ciagu ostatniego miesiaca z podobnymi objawami: zadanie
> zaplaty z gory i tyle widziales towar i pieniadze, albo pieniadze
> odzyskiwane sa po dlugim czasie, szarpaniu nerwow i straszeniu policja.
> Ja bym u takiego sprzedawcy nic nie kupil, zwlaszcza jesli nie ma
> mozliwosci platnosci przy odbiorze [zreszta tez do otwarcia przesylki
> nie wiesz co dostanies - to nie escrow]. Nie jestes przywiazany do tych
> kilkuset zl: IMHO lepiej daj jakiejs organizacji pozytku publicznego,
> bo przy takich komentarzach kupowanie z przetplata przypomina rosyjska

Nie spojrzalem na komentarze, moj blad, zawsze to robie jednak w tym
przypadku przeoczylem to ;)

> Poza powyzszym skad wniosek ze ten ma odblokowany mnoznik? Z opisu
> aukcji na pewno to nie wynika. Odblokowany mialy bartony do 38 tygodnia
> 2003 [wlacznie], potem odblokowany to juz tylko mobile. Tu nie masz zadnych
> informacji o dacie produkcji, oznaczeniu kodowym, batchu itp - zalaczona
> miniaturka to pewnie obrazek z materaialow reklamowych AMD, a nie zdjecie
> tego procesora, poza tym na pewnio nie da sie z niej odczytac oznaczenia.

Nigdzie nie napisalem, ze ma odblokowany mnoznik ;) Po prostu wzialem pod
uwage opcje bez odblokowanego mnoznika i poprosilbym kogos kto to robil i
mu sie udalo, aby odblokowal mi go :)

--
Pozdrawiam,
Maciek