Re: 2 dobre, szybkie dyski do postawienia na raid ?

Autor: Sekator <brak_at_maila.pl>
Data: Sat 20 May 2006 - 11:46:20 MET DST

Użytkownik "Cezar Ponti" <pegazzzwywal@poczta.fm> napisał w wiadomości
news:e4mnuu$m8$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Witam
> musze w koncu postawic tego raid-a bo z racji bardzo duzych plikow
> komputer mi je dlugo zapisuje.
> Mam jedna 250 quantuma i jestem bardzo zadowolony ale z racji tego ze
> chce postawic caly system
> porgram graficzne i dane na raidzie chcialem sie was zapytac co byscie
> polecali dobrego z dyskow.
> Chce kupic 2 nowe dyski bo ta 250 sobie zostawie na archwium.
> Kryteria sa takie ze maja byc szybkie i niezawodne cena nie musi byc niska

Domyślam się, że chodzi Ci o RAID 0.
Extremalnym rozwiązaniem byłoby postawić raid 0 na dwóch raptorach :-)
Ale przymierzam się do podobnego zakupu i zdecydowałem się na dwa Seagate
Barracuda 7200.9; 250GB, Serial ATA/300, 7200RPM,16MBcache,NCQ,RoHS
http://elektropek.nazwa.pl/sklep/src/index.php?class=class_products&command=full&product_id=10132
ewentualnie 2x300GB
http://elektropek.nazwa.pl/sklep/src/index.php?class=class_products&command=full&product_id=7085
bo różnica 100GB na RAID0 w przeliczeniu wychodzi 1zł za GB...

> p.s. o ile procentowo moge sie spodziewac przyspieszenia zapisywanych
> danych oraz uruchamiania systemu i programow ?

Spodziewany wzrost wydajności wyniesie do 99% w porównaniu z pojedynczym
dyskiem.

--
Pozdrawiam, Sekator.