Re: Jaki .... sprzedawca

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Fri 19 May 2006 - 15:40:44 MET DST

Vojtek <fojtek.WytniJtO@gazeta.pl> wrote:

> Może jakieś sugestie dotyczące kryteriów wyboru (np. rozbudowana
> pamięć - była intensywnie użytkowana, oryginalny toner - nikt
> specjalnie się nią nie zajmował)?

            Przede wszystkim patrz na opinie z poprzednich aukcji: czy sprzedawca
nie wciska zlomu nadalacego sie do smieci jako "sprzet w idealnym stanie".
Zazwyczaj sprzedawca dbajacy o opinie i rzeczywiscie robiacy
przeglad/regeneracje drukarki ma (troche) wyzsze ceny niz najnizsze mozliwe
oferty na Allegro. Drukarke bierz z tonerem by nie bylo zwalania
odpowiedzialnosci sprzedawcy drukarki i tonera. Toner oczywiscie w
regenerowanej kasecie [bo nowa to czesto ponad pol ceny drukarki, albo i
wiecej, ale ma byc to zrobione porzadnie i czysto, a beben nie zajechany].
W miare mozliwosci przed zakupem popros o zeskanowanie strony testowej
[wystarczy 200-300 DPI] _z konkretnego egzemplarza drukarki_ - zobaczysz
czy nie ma kropek, smug itp. oraz ilosc wydrukowanych stron [mozna
przekrecic licznik, ale porzy masowej sprzedazy drukarek jak u duzych
sprzedawcow, malo komu chce sie bawic]. Kupujac na odleglosc wybieraj
raczej sprzedawce specjalizujacego sie w drukarkach poleasingowych i badz
dokladny/upierdliwy: sprzedawca bedzie wiedzial ze nie zaakceptujesz byle
czego i majac wieksza ilosc drukarek na stanie takiemu "upierdasowi" raczej
nie wysle najgorszej zdajac sobie sprawe, ze potem mozna sie babrac w
reklamacje stanu innego niz wynikal z opisu, przesylki zwrotnej itp.

Od siebie moge polecic z Allegro tego sprzedawce [prosze nie traktowac jako
reklame/spam - poza zakupem 1 drukarki nie mam z nimi nic wspolnego]:
http://allegro.pl/my_page.php?uid=396128
Bralem do nich ponad rok temu HP2100 i jestem _BARDZO_ zadowolony: drukarka
rzeczywiscie, tak jak w opisie, malo eksloatowana [prznajmniej tak
wyglada], wszystko przez ten czas dziala jak najlepiej i drukuje
PERFEKCYJNIE.

Co do samego sprzetu: patrz na ilosc RAM - IMHO minimum to 4 MB, lepiej 8
MB jesli drukujesz cos bardziej skomplikowanego niz sam tekst [pdfy itp].
Na pewno nie bierz laserowki z tylko 1 MB RAM, no chyba ze umiesz i wiesz
jak dobrac dodatkowa pamiec we wlasnym zakresie.
Jesli masz w domu siec: szukaj drukarki juz z wbudowanym adapterem
sieciowym jesli jest to HP2x00 lub nowsza: moduly do nich wystepuja dosc
rzadko i sa raczej drogie. Do HP4/5/6 mozesz brac i bez, potem dokupic
bo jest ich na Allegro od groma i kosztuja 20-30 zl.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl