Re: spowolnić wiatrak

Autor: nuclear <nuclear2001_at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 19 May 2006 - 01:27:30 MET DST

 Ewentualnie wsadzić opornik 75-100KOhm (najlepiej
> ceramiczny, bo nie wydziela tyle ciepła).
heh, to zdanie jest nielogiczne ;-) to co on robi z tą mocą którą pochłonie?
kazdy rezystor musi oddac jakąś moc w formie ciepla, i jego budowa nie ma na
to wpływu, no chybaze chodzi o to ze nie osiaga takiej temperatury, bo ma
wieksza powierzchnie iskuteczniej opdprowadza cieplo do otoczenia, to wtedy
siezgodze... no a po drugie zastanawia mnie oporo rezystora ;-) przy
zasilaniu 12V, przez uklad poplynie 120uA - jezeli ten wentylator jest
mocniejszy niz 0.7mW, to nie ruszy ;-) nie wiem dokladnie jaki trzeba dac
rezystor ale na 100% o duzo mniejszym oporze ;-P