Dysk dynamiczny - nie widziany przez system

Autor: Mariusz <artfilm_at_op.pl>
Data: Thu 18 May 2006 - 21:40:44 MET DST

Nie wiem czy to problem sprzętowy czy programowy dlatego tu piszę.
Dostałem od kumpla dysk, którego system nie widzi. Jest widziany przez BIOS
ale przez system (XP Pro) nie.
W Narzędziach Administracyjnych/ Magazyn/ Zarządzanie dyskami, dysk ten jest
widziany jako "Dynamiczny" Nieodczytywalny. Na dysku tym jest projekt,
którego nie mogę utracić. Można go przekonwertować na dysk Podstawowy, ale
to wiąże się z utratą danych, no i nie mam gwarancji, czy będzie "widziany",
czy raczej odczytywalny.
Proszę o podpowiedź jak odczytać dane z tego twardziela? Czy on jest może
uszkodzony, czy raczej coś w systemie?
Z góry dzięki za wszelką pomoc!
MAriusz