Re: Dysk SATAII NCQ itd...

Autor: g.k. <jasio_at_wp.pl>
Data: Thu 18 May 2006 - 15:54:35 MET DST

> Teoretycznie powinien, aczkolwiek wydajność rewelacyjna nie
> będzie, bo SATA na tej płycie jest chyba obsługiwane wyłącznie
> przez układ Silicon Image podłączony do PCI, a więc przepusto-
> wość jest ograniczona do jakichś 100 MiB/s dla *wszystkich*
> urządzeń PCI w danym momencie.
>
> PS. Oczywiście nikt Ci głowy nie da, że problemów nie będzie --
> poza ewentualnie kimś, kto już raz zaryzykował i podłączył :)

http://img366.imageshack.us/img366/5932/scr16yv.png
http://img364.imageshack.us/img364/8946/scr25up.png
http://img479.imageshack.us/img479/5329/scr34xy.png
http://img210.imageshack.us/img210/2817/scr46fc.png
http://img464.imageshack.us/img464/7061/scr54cb.png
http://img452.imageshack.us/img452/2807/scr63iq.png

Zrobilem wycinki z instrukcji wszystkiego, co dotyczy SATA. Ogolnie jest
tak, ze 2 zlacza SATA sa zintegrowane na plycie, chipset sterujacy nimi
rowniez. Tylko, ze wyglada na to, ze plyta obsluguje tylko SATA I (150
MB/s) - czy dysk SATA II bedzie dzialal bez problemu (oczywiscie wiem, ze
jesli tak to bedzie dzialal z szybkoscia SATA I)? Dysk, ktory mam zamiar
podlaczyc, i tak ma max. predkosc transferu ~ 65 MB/s (jak wiekszosc), takze
czy SATA I czy SATA II to nie ma roznicy - myle sie?

--
G.K.