Ile w tym prawdy?

Autor: NOKGAMER <nokgamer_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 17 May 2006 - 20:46:57 MET DST

W jednej z publikacji znalazłem taki tekst: "Wartość tRAS powinna być sumą
wartości tRCD i tRP.". Dziwi mnie to w aspekcie podawanych wartości w SPD
przez producentów modułów DDR. Jednakże zauważyłem, że BIOSy niektórych płyt
mają tak dobrane wartości, by zachować tę zasadę. I tak, dla przykładu na
MSI K3V nie ma możliwości ustawienia TRAS# na poziomie pow. 6 (CAS# Latency
i RAS# to CAS# mają wartości 2/3), gdy najczęściej moduły mają 7 i 8 w SPD.
A może to tylko zalecenie dla likwidacji przerw? Chodzi o żywotność pamięci?