Re: Router i modem radiowy USB

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Tue 16 May 2006 - 22:28:19 MET DST

Krzysztof Rynkowski <ryniobydNOSPAM@o2.pl> wrote:

> Bezpośrednio do anteny radiowej (w przykładowym
> Asmax-sie, który podałem jest już wszystko
> - łącznie z 4 gniazdami sieciowymi).

            Sprawdzales ze potrafi to o co pytano, czy
tylko tak sobie piszesz? Bo praktycznie wszystkie
tego typu urzadzenie potrafia robic routing tylko
od strony portu WAN [USB lub RJ] na wbudowany switch
oraz AP, ale nie potrafia bez zmiany na niezalezne
firmware [zazwyczaj okrojona by zmiescila sie w EEPROMie
oraz zadowolila wbudowanym RAMem, specjalizowana
dystrybucja linuksa]. Tak wiec trzebaby kupic AP dzialajacy
w trybie APC oraz to urzadzenie + uzgadniac zmiane konfiguracje
sieci z ISP - troche drogo i bez sensu].
Do nielicznych urzadzen majacych funkcje routingu i NATu
od strony radia zaliczaja sie np: popularne AP na RTL8181
[Ovislink AP1120 itp] oraz czesc WAPow linksysa. OCzywiscie
dopiero po wgraniu niezaleznego firmware. Nie znam tego Asmaxa
na TI, ale raczej nie ma dla niego takiego oprogramowania
- inaczej obiloby mi sie pewnie o uszy.

> Z tego co wiem, nie ma routerów z wejściem
> internetowym na USB. Twój dotychczasowy modem
> USB będzie więc nieprzydatny,

            Jaki znowu _MODEM_? Z zelazna konsekwencja obaj piszecie tu
o modemie, tymczasem urzadzenia IEEE 802.11x to typowy ethernet,
jedynie w niskich warstwach OSI rozni sie medium. Tu nie ma zadnego
modemu - to jest karta sieciowa dzialajaca jak typowy ethernet,
a jedynie do peceta podlaczona przez USB.

> ponieważ nie umożliwia podziału Neostrady.

            Jakiej neostrady? Przeciez pisal ze chce podzielic internet
radiowy. Gdzie tu widzisz neostrade? Poki co nie jest jeszcze tak,
ze internet=neostrada, choc TPSA zapewne by sie nie pogniewala.

A z urzadzen o ktore pytano i do ~200 zl to chocby wspomniany Ovislink
AP1120 + wgranie darmowego APLite - potrafi wtedy robic routing od
strony radia na wbudowany miniswitch 2 portowy - czyli do wspomnianych
2 komputerow wystarczy. Trzeba tylko sprawdzic czy w umowie nie ma zakazuy
podzialu lacza/kary umownej w takim przypadku. Bo jesli ISP chce wykryc
podzial, to jesli nie jest uposledzony umyslowo badz skrajnie leniwy, to
wykryje, zwlaszcza na takich prostych urzadzeniach.
A jak ktos chce sie bawic w kotka i myszke to juz raczej komputer robiacy
za router/serwer.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl