Zastyganie komputera

Autor: Rafal <rl_at_NOSPAM.adrem.pl>
Data: Tue 16 May 2006 - 20:52:23 MET DST

Zakupiłem ostatnio płytę główną, procesor oraz dysk. Od czasu tej wymiany
doświadczam dziwne zawieszanie się komputera, którego konfiguracja jest
następująca:

- AMD Athlon XP, 1666 MHz (12.5 x 133) 2000+
- 7N400S(-L) (5 PCI, 1 AGP, 3 DDR DIMM, Audio)
- 256 MB (PC2100 DDR SDRAM)
- NVIDIA GeForce4 MX 460 (Strerowniki Omega 1.6693) (P) (64 MB)
- Maxtor 6L250R0 (250 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/133, 16MB Cache)
- Zasilacz 350W

Szczegłowa jest tu: http://sx1.foxnet.pl/mac/ktp/Report.htm

Mianowicie podczas normalnej pracy (kiedy komp nie jest nawet mocno
obciążony) w pewnym momencie zastyga na kilkanaście sekund po czym znów
wraca do pracy. Czasami jesdnak zastyga dłużej i jedynym wyjściem jest
reset. Podejrzewam dysk, na mojej starej płycie próbowałem go przetestować.
Płyta A-Open MK33 VIAKt133 o dziwo go wykryła. Udało mi się nawet
podzielić go na partycje i zacząć kopiowanie danych ze starego dysku. W
pewnym momencie komputer pokazał ekran śmierci i wyłączył się. Dysk od
tamtego czasu na starej płycie nie chciał działać praidłowo wydawał
głośnie stuki (nie można było nawet podzielić go na partycje). Po zakupie
nowej płyty i podłączeniu tego dysku wydawało się być wszystko w porządku.
Dysk jednak dziwnie charczy, ale nie słychać już takich stuków jak na
starej płycie (chyba, że ten model jest taki głośny). W czym może być
problem. Używam standardowych sterowników jak by co, nie podkręcałem
niczego.

--
Pozdrawiam
Kamil