Re: Komp do grafiki i DTP

Autor: LUKY <luky1_at_{NOSPAM}o2.pl>
Data: Mon 15 May 2006 - 20:26:22 MET DST

+padre+ napisał(a):
> Witam, musze dac wykaz czesci do peceta, ktory bedzie obracal duzymi
> plikami (DTP). Niestety w archiwum grupy sa wiadomosci dosc nieaktualne.
> Prosze o rade, a najlepiej wyakaz czesci do rozsadnego zestawu. Mysle ze
> moze siem zamknac w jakies sumie rzedu 5000-8000 z mysza,klawikordem, i
> wndowsami.
> POzdrawiam i czekam na odpowiedz
> +padre+

Mogę ci dać ogólne rozeznanie najważniejsze na co zwróć uwage:
1. Pamieć - przy wielkich plikach graficznych to będzie element
kluczowy, myśle że minimum to 2 GB, jeśli starczy kasy to nawet 3 GB ;)
2. Dysk - proponuje 2 dyski SATA po 200 GB każdy, połączone w RAID, od
siebie polecam Seaget'a
3. Procesor - nie wiem jakiego oprogramowania będziesz używał, ale
zainteresuj się dwurdzeniowcami, bo kasy powinno ci starczyć, zwróć
uwagę na ilość pamięci Cache na procesorze.
4. Grafika - jeśli tylko grafika 2D, to karty Matroxa biją konkurencje
na głowę.
5. Zasilacz - 400W - 500W, ważne aby był dobrej firmy np. Cheiftec