Re: Problem z dyskiem SATA

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sun 14 May 2006 - 21:58:16 MET DST

Użytkownik "Przemek (pxxbxx)" <przemek@pxxbxx.com> napisał w
wiadomości news:e47u5r$1kn$1@inews.gazeta.pl...

> Użyłem tego programu jednak wg mnie problem tkwi w BIOSIE bo skoro
> BIOS widzi tylko 137GB to raczej nie ma sily żeby w Windowsie
> było inaczej. Moż ktoś ma inny pomysł?

Windows XP wspiera się BIOS-em jedynie podczas startu, do momentu
załadowania ntloadera. Następnie sam sobie rozpoznaje z czym pracuje
ignorując wskazania BIOS-u. Tak więc masz dwa problemy: brak obsługi
48-bitowego LBA w BIOS-ie ,oraz - niezależnie od tego - w systemie.
Pierwszy problem jest mało istotny i nie musisz się nim w ogóle
przejmować. Drugi można rozwiązać włączając obsługę BigLBA w rejestrze,
regeditem zgodnie z podanym poniżej opisem lub przy pomocy Smart XP,
który zrobi dokładnie to samo. Można ją włączyć jednak wyłącznie w
systemach z zainstalowanym SP1 lub wyżej. A skoro użyłeś tego programiku
i dalej jest źle, to najprawdopodobniej masz gołe XP.

303013 - Jak włączyć obsługę 48-bitowego adresowania bloków logicznych
dla dysków ATAPI w systemie Windows XP
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;pl;303013

--
M.   [MS-MVP]