Problem ze starym Celeronem - pomozcie!

Autor: Maciek <zdoonUSUNTO_at_wp.pl>
Data: Sat 13 May 2006 - 22:30:04 MET DST

Witam,

kolezanka poprosila mnie o pomoc w walce z jej kompem, ale jakos nic nie
moge sensownego wymyslic :/

Sprzet to (w skrocie) : plyta MSI 815E(P)T Pro, procesor Celeron 1 Ghz
Coppermine (slot 370), zasilacz ModeCom Feel 350ATX, HDD 40 gb, cd-rom,
grafika chyba GF2. System to WinXP z SP2 (niedawno instalowany).

Problem jest nastepujacy (wystepuje bardzo czesto): przy pierwszej probie
wlaczenia kompa system zatrzymuje sie na czarnym ekranie z napisem "Windows
XP", po resecie system sprawdza dysk - gdy skonczy resetuje sie, nastepnie
system sie laduje ale mysz i klawiatura nie reaguja. W koncu, przy trzeciej,
czwartej probie komp przewaznie laduje sie i dziala. W przypadku nic nie
robienia na komputerze przez jakis czas - klawiatura i mysz przestaja
reagowac. Zdarzaja sie tez samoistne resety w trakcie pracy.

Wstepnie myslalem ze nowa mysz wywoluje jakis konflikt, ale zmiana na inna
nie pomogla. Nic innego nie bylo w komputerze zmieniane od dawna, z
wyjatkiem zasilacza, ktory ma ok. 10 miesiecy - do tej pory dzialal bez
zarzutow (poprzedni wariowal).Sprzet sie nie przegrzewa, przynajmniej wg.
Everest'a. Rowniez napiecia dawane przez zasilacz nie odbiegaja znacznie od
normy (znowu - wg. Everest'a). Kilka kondensatorow na plycie glownej,
niedaleko gniazda procesora, jest nieznacznie wypuklych, troche wylaly.

Naprawde nie wiem co jest powodem takiego zachowania komputera, jesli
mozecie mi jakos pomoc bede bardzo wdzieczny :)

pozdrawiam
Maciek