Re: Plamka na matrycy

Autor: Rafał Łukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Sat 13 May 2006 - 22:07:03 MET DST

jarek wrote:
> Witam
> Ostatnio zauwazylem ze na matrycy na moim laptopie jest jasna plamka....jest
> ona niezuwazalna jak sie patrzy calkowicie na wprost..kiedy wyswietlacz
> wydaje sie najjasniejszy...jednakze pod lekkim katem jest zauwazalna nawet
> na bialym tle. Jest to matryca typu WXGA CristalBrite. Dodam ze wyglada
> "owa" :) plamka jakby znajdowala sie na warstwie szkla ktora jest nalozna na
> matryce. Z poczatku myslalem ze jest to jakis syf ale srodki zmywalne nic
> nie pomogly;)
> [...]

Acer jak i większość producentów notebooków wprowadza na rynek sprzet z
defektami matrycy, ogolnie wszyszscy zaslaniaja sie normą ISO, która ma
kilka wariantów, a tylko jeden przewiduje w pełni sprawną matryce.

Swego czasu Pan Daniel Zając z Acer Polska na pytanie o zakup notebooków
(kanał dystrybutorski) bez defektów polecał innych (konkurencyjnych)
producentów, także pozostaje mi zyczyc powodzenia w kontekscie
swiecidelek na matrycy...

Asus (tylko niektore modele) i bodajze jeszcze ktos daje startowa
gwarancje na jasne defekty matrycy (w kontekscie nb, rynek monitorow w
tym wypadku wyglada nieco lepiej). Chyba, ze to cos faktycznie w
powloce, ale na 99% sadze, ze matryca traktowana jest jako calosc i
cokolwiek tam nie swieci, podpada pod 'akceptowalny defekt matrycy'. A
z jednym pikselem, za przeproszeniem, spuszcza Cie na drzewo...

--
Rafał Łukawski
http://rafal.lukawski.pl/